Vrijdag 17 december Spelletjesmiddag!!

Vrijdag 3 april Spelletjesmiddag!!

Zo’n 2 à 3 maal per jaar houden wij onze zogenaamde spelletjesmiddagen.
Bij de start van een nieuw seizoen, vlak voor de Pasen, het Paasbiljart
en vlak voor de kerstdagen het Kerstbiljart.
(Let op! Paas- en Kerstattenties worden niet meer bij mensen thuis gebracht.  Ook worden leden niet meer gebeld, je moet het echt zelf regelen.
Uitzonderingen zijn de bij het bestuur bekende zieke leden e.d.)

De spelletjesmiddag van Kerstmis 2019 was  donderdagmiddag 19 december.
De Spelletjescommissie had 2 klassieke spelletjes klaar gezet, maar vóór de start heeft het Bestuur een korte ledenraadpleging ingelast. (Zie verder bij Ledenvergadering.)

Het was erg druk en ook erg gezellig. Helaas liep het dobbelsteentjes spel iets uit, waardoor er diverse leden te vroeg naar huis gingen; Jammer!

De winnaars van de 2 Spelletjes zijn:
1. Good Old Dick Stuijvenberg en hij kreeg de grootste envelop
2. Nieuweling Rudy Soukotta; we zullen maar zeggen beginnersgeluk!
3. Ger van Uden. Speciaal weer terug gekomen om nu 3e te worden!

Het Paasbiljart is gehouden op donderdagmiddag 29 maart 2018 om 13:00 uur. Deze  keer was het Paasbiljart voor het eerst georganiseerd door de nieuwe Spelletjescommissie die de oude spelletjes zoals het marmottenspel en het Vlotbruggen weer op het programma hadden gezet. De uitleg van Sjaak was vooral bedoeld voor de nieuwe leden van de laatste 3 jaar. Deze nieuwe leden kenden deze oude spelletjes nog niet, maar ze hadden ze snel onder de knie. Na een aanloopje werd het steeds gezelliger en zeker na de onderbreking voor de ingelaste Ledenraadpleging kwam de boel los. Winnaars van de middag: Sjaak Vondenhoff, Peter Vink en Ries Veldhuizen.

Het Kerstbiljart 2017 stond in het teken van de Kerstverloting die om 15:00 uur gepland stond. Daarom was het niet gek dat de opkomst heel groot was en het was ook niet gek dat iedereen zijn lootjes had meegenomen. De hapjes en de drankjes waren weer goed verzorgd en Piet Heffty zorgde deze keer voor extra vis traktaties.

Op donderdag 10 augustus 2017 is er weer een Spelletjesmiddag gehouden omdat het 2e deel van de competitie de 14e weer van start gaat.
Er was een behoorlijke opkomst en het was erg gezellig. Van de vier teams waren er 3 best “goed” en dat houdt in dat er 1 team was dat net niet zo goed was. Namen noemen we niet …..maar we hebben wel lol gehad!

Donderdag 13 april 2017 was er weer een Paasbiljart.  Helaas waren er maar zo’n 20 leden aanwezig en dat baart de Feestcommissie en het bestuur wel enige zorgen. Desondanks was het een gezellige middag, dus nu op naar de spelletjesmiddag aan het begin van het 2e deel van de competitie in augustus of september.

De Spelletjesmiddag op 31 augustus 2016 was niet erg druk bezocht, maar daarom zeker niet minder gezellig!!!
In 4 ploegen is er gestreden met het beruchte Kikkerspel en de finale is gewonnen door het team: Heffty/Monincx/van Ree.
Ook niet onvermeld laten …..de geweldige hapjes die deze keer door Jos waren verzorgd!! Erg lekker en voor iedereen genoeg!

Het Paas-biljarten 2016 was op donderdagmiddag  17 maart om 13:00 uur.
Het Paas-klaverjassen was op woensdagmiddag 23 maart om 13:00 uur.

Het Kerstklaverjassen heeft plaatsgevonden op woensdagmiddag 23 december 2015.
Het Kerstbiljart  was op donderdagmiddag 17 december 2015.

Om de start van de competitie te vieren (we moeten ten slotte alles aanpakken om iets te vieren…) is er op donderdagmiddag 27 augustus 2015 een eenvoudige spelletjesmiddag gehouden.

Het Paasbiljart was op donderdag 2 april 2015 en erg gezellig.
Deze keer had de Spelletjescommissie een nieuwe invulling van de middag bedacht, nl. Het Kikkerspel.
Dat hebben we geweten, want een 3 kikkers maken was een hele kluif. (Een kikker is een carambole maken waarbij de 3 ballen géén band mogen raken…)
Eén team is dat wel gelukt. Dat waren Berkouwer, Monincx, Richel, Vondenhoff en Willemse.

Donderdag 18 december 2014 is het traditionele Kerstbiljart gehouden.
De opkomst was erg hoog; er waren 29 leden aanwezig, dus druk, druk, druk…
De spelletjes gaven weer voldoende stof tot commentaar van de beste stuurlui aan de kant en zo hoort het ook bij ons….
Winnaar van de spelletjes: 1e. Frans van Haaften;  2e. John IJzendoorn; 3e. Jan Brookman.
Er was ook een speciale verloting van een midweek of weekend op één van de Oostappengroep vakantieparken. De winnaar:  Jan Brookman.

Donderdag 11 december 2014 om 13:00 is een speciaal Klaverjastoernooi voor alle leden en spelers van onze biljartclub georganiseerd.  De winnaar was: Wim van Rossum.

Donderdagmiddag 21 augustus 2014: opening 2e deel competitie met spelletjes.
Het was weer ouderwets gezellig en er waren 23 leden aanwezig. Hulde voor Ad die de hapjes en de drankjes heeft verzorgd!!! De prijzen werden verdeeld onder:
Ries Veldhuizen (1e), Henny de Neys (2e) en Hans van Ree (3e).

Het Paasbiljart was op donderdagmiddag 17 april 2014 vanaf 13:30 uur.
Klokke half 2 begonnen we met 26 deelnemers aan een enerverende middag. De eerste spelletjes werden zo snel afgewerkt dat we op beide tafels nog een tweede spel konden starten.
Overall winnaar van deze middag was Ad Siteur, die ’s avonds ook nog eens ergens de eerste prijs bij het klaverjassen wegsleepte….
De overheerlijke hapjes (en de Paasattentie) waren dit keer verzorgd door
Peter Bouwhuizen en Ad Siteur.

Het Kerstbiljart is gehouden op donderdagmiddag 19 december 2013.
De opkomst was wederom groot: 31 van de 39 leden waren aanwezig. Tussen de hapjes en de drankjes door werden ook nu weer leuke spelletjes gespeeld met als resultaat dat er een eerste prijs kon worden uitgereikt aan Wout Baas.
De tweede prijs was voor Yes Zezukiewiets en Henk Willems ging met de 3e prijs aan de haal.
Tot slot het onmisbare en o zo wrede “10 over rood”. De winnaars daarvan worden om belastingtechnische redenen niet bekend gemaakt….